Hol az őszinteség határa?

2020. június 22.

A járvány időszaka alatt a cégek toborzásában is adódott változás és sokan, sok mindent átgondoltak. Fejvadászként és munkavállalóként mindig egy végső cél van a folyamat során, a visszajelzés. Legyen az pozitív vagy negatív, de tudjuk, hogy amibe időt, energiát tettünk, az hogyan zárult.

Gyakran felmerül felénk, fejvadászok felé is a kérés, kérlek bármi is az eredmény csak tudjak róla. A bátrabbak pedig még ennél is tovább mennek és ha nem a válasz szeretnének őszintén tudni a miértet.

De az őszinteségnek vajon van határa? Van, amikor az ügyféltől mi megkapjuk az egyenes választ, amit ránk bíz, hogy borítékolunk be. Van, amikor mi is árnyaltan kapjuk az egyéni elutasítás okát és ha a jelölt kéri, igyekszünk mélyebben megtudni a miértet.

Vannak viszont cégek, akik fel tudják vállalni teljesen őszintén, hogy a toborzás végeredményét közöljék az elutasított jelölttel.

Véleményétek szerint a mellékelt levélnek milyen a kicsengése? Van az őszinteségnek határa?

Ezt a visszautasítást a jelölt nekünk személyesen védte, mert ő végleg hazaköltözik, de ezt már magyarázni sehogy sem lehetett.

Törekedjünk az őszinteségre, vállaljuk döntésünk okát, de minden esetben adjunk helyet annak is, ha döntésünk a jelölt részéről adott esetben megkérdőjelezhető.

Én itt a végére odaírtam volna, hogy abban az esetben ha mégis úgy érzi tévedünk és elköteleződne felénk először egy határozott idejű szerződés formájában (12 hó), aztán akár határozatlan időre legyen szíves visszajelezni.

 

A bejegyzés szerzője:

Pethő Anikó

Aarenson Consulting fejvadász cég

Vissza a blogbejegyzésekhez
„Nem sikerült a tesztem. Viszont megismertem 100 rossz választ.”
Ajánlatkérés

Kérjen árajánlatot cége számára!

Megtiszteltetésnek vesszük, ha kapcsolatba lép velünk az alábbi ajánlatkérő űrlapon!

Fontos: az ajánlatkérés semmilyen kötelezettséget nem jelent az Ön számára!